ارتقا امنیت فروشگاه اینترنتی

چگونه امنیت وبسایت فروشگاهی خود را ارتقا دهیم؟

سلام و عرض ادب خدمت همراهان همیشگی پانی دیزاین. امنیت یکی از اصول مهم در داشتن فروشگاه اینترنتی است. حتی اگر کسب و کار شما کوچک است. امنیت فروشگاه اینترنتی را نباید فراموش نکنید. در ادامه به روش های ارتقا امنیت سایت فروشگاهی می پردازیم. اگر این نکته ها را رعایت کنید، اطمینان داشته باشید که وبسایت شما سطح ایمنی خوبی دارد.

اصول امنیتی فروشگاه

مباحث امنیت فروشگاه آنلاین

ارتقا امنیت فروشگاه اینترنتی یکی از اصولی است که عموما صاحبان کسب و کار بعد از راه اندازی فروشگاه خود به فکر آن می افتند. حتی اگر کسب و کار شما کوچک باشد باز هم قطعا مایل نیستید که متحمل ضرر و آسیب بشوید. پس سعی کنید نکات ارتقا امنیت وبسایت را رعایت کنید. امنیتی که باید برای مشتریان خود ایجاد کنید تا به راحتی به شما اعتماد کنند و نرخ تعامل و فروش خود را افزایش دهید.

هاست مناسب

درباره انتخاب هاست حتما دقت زیادی داشته باشید. یک هاست مناسب می تواند در ارتقا امنیت وبسایت بسیار موثر باشد. همچنین اگر وبسایت شما دچار مشکل شد و یا مورد حمله قرار گرفت باید از پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد.

باید جزئیات فنی و سخت افزاری یک وبسایت را به دقت بررسی کنید. اگر خودتان نمی توانید حتما به یک کارشناس در این حوزه مراجعه کنید. ما هاست های پرسرعت شیراز وب هاست را به شما معرفی و تضمین می کنیم که به راحتی امنیت و سرعت سایت را ارتقا می دهد.

هاست برای فروشگاه آنلاین
هاست مناسب

HTTPS یک راهکار موثر

اگر وبسایت خود را به HTTPS انتقال دهید. یکی از موثر ترین راهکار های ارتقا امنیت فروشگاه اینترنتی را انجام داده اید. برای اینکار می توانید مقاله آموزشی HTTPS در پانی دیزاین را مطالعه کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که رتبه سئو گوگل برای وبسایت هایی HTTPS هستند رتبه بهتری است.

CMS فروشگاهی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باید پلتفرم مناسبی را انتخاب نمایید. یکی از معروف ترین و آسان ترین آن ها پلتفرم woocommerce است.همچنین آموزش های ووکامرس نیز می توانید بصورت رایگان مطالعه و مشاهده بفرمایید.

در CMS وردپرس افزونه ای به نام “امنیت فراگیر وردپرس” وجود دارد. با نصب و تنظیم آن می توان سایت وردپرسی خود را از حمله هکر ها در امان نگه دارید. همچنین به کمک این افزونه می توانید آدرس ورود به مدیریت فروشگاه خود را تغییر دهید.

افزایش ایمنی کاربران

یکی دیگر از روش های ارتقا امنیت وبسایت، بالا بردن امنیت کاربران خودتان می باشد. برای اینکار می توانید:

فرایند تعویض رمز عبور کاربران را در هر ماه به آن ها یادآوری کنید. با اینکار دسترسی هکر ها به اطلاعات آن ها را کاهش می دهید.

برای رمز های عبور کاربران خود شروطی را تعیین کنید به عنوان مثال : تعداد کارکتر ۸ عدد به بالا، استفاده از حروف بزرگ و کوچک و … که در پیکربندی ووکامرس قابل انجام است.

افزونه های سنجش آسیب پذیری

شما برای ارتقا امنیت فروشگاه اینترنتی خود به ابزار هایی نیاز دارید تا راه های نفوذ به وبسایت شما را بیابد. و از نفوذ هکر ها جلوگیری کند. همچنین مراقبت حملات DDOS باشید، آموزش حملات دیداس راهنمای خوبی برای اینکار است.

PCI DDS

PCI DDS یک ابزار برای امنیت کارت های اعتباری است. با داشتن آن نه تنها از اطلاعات محافظت می کنید بلکه اعتماد کاربر خود را نیز جلب می کنید.

آپدیت های منظم وبسایت

کسانی که قصد نفوذ به وبسایت ها را دارند. همیشه در حال جستجو نقص در سیستم می باشند. بنابراین توسعه دهندگان وب به محض اطلاع از نقص آن را برطرف کرده و در بروزرسانی جدید ارائه می کنند. همچنین اگر از وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که افزونه های آن را به روز نگه دارید افزونه های فروشگاه وردپرس یعنی ووکامرس باید همیشه به روز باشند تا فروشگاه ما از لحاظ امنیت مشکلی نداشته باشد.

پس فراموش نکنید که برای ارتقا امنیت فروشگاه اینترنتی خود آپدیت ها را به طور منظم انجام دهید.

ارتقا امنیت فروشگاه اینترنتی

به کارگیری CDN

CDN خلاصه شده عبارت content delivery network می باشد. که عبارت است از شبکه ای از سرور های موجود در دیتاسنتر های متفاوت که برای کاربر محتوا را از نزدیک ترین سرور بارگذاری می کند.

CDN می تواند محتوای وبسایت شما را ذخیره کند. در شناسایی بدافزار ها و DDOS ها نیز نقش دارد. پس کمک شایانی برای ارتقا امنیت وبسایت مناسب خواهد کرد. کلود فلر و ابرآروان برای اینکار مناسب هستند.

گرفتن بک آپ.

اگر به طور منظم از وبسایت و یا فروشگاه خود بک آپ و یا پشتیبان تهیه کنید. اگر هک شوید. به راحتی می توانید آن را بازگردانی کنید. پس به فکر بعد از حملات مخرب نیز باشید که نسخه های سایت را داشته باشید و بتوانید از آنها استفاده کنید.

ودر آخر چند توصیه برای خرید از فروشگاه اینترنتی معتبر و خرید امن

  •  از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای اینترنتی معتبر خرید کنید.
  • به نماد الکترونیکی کسب و کار اینترنتی توجه کنید.
  • هنگام خرید از وجود پیشوند URL سایت پرداخت هزینه مطمئن شوید.
  •  همیشه جزئیات محصول را بررسی کنید.
  • از یک ایمیل اختصاصی برای خرید‌های اینترنتی خود استفاده کنید.
  •  نقد و بررسی محصولات را بخوانید.
  •  از اپلیکیشن فروشگاهی تلفن همراه استفاده کنید.
  • قیمت محصولات مشابه را در فروشگاه های دیگر مقایسه کنید.
  • از یک رمز عبور قوی استفاده کنید.
  •  اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر دارای گارانتی تعویض است.

بهترین راه های افزایش امنیت فروشگاه آنلاین را بررسی کردیم؛ تجربیات امنیت سایت خود را با ما از طریق نظرات در میان بگذارید. همچنین سوالات و پیشنهادات شما را با کمال میل پاسخگو هستیم. روزگار خوش 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دوازده =