الگوریتم های گوگل

گوگل چه الگوریتم های را تعریف کرده است ، هرکدام چه ویژگی هایی دارند؟

سلام و عرض ادب خدمت همراهان عزیز پانی دیزاین ، با آموزشی دیگر در خدمت شما هستیم. در این مقاله به معرفی الگوریتم های گوگل می پردازیم. اگر می خواهید در نتایج جستجوی گوگل اول باشید ، حتما مطلب امروز در خصوص الگوریتم های جدید گوگل را مطالعه کنید.شناخت الگوریتم ها به شما کمک می کند تا در مسیر درست برای رسیدن به هدف نهایی سئو قرار بگیرید.

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم چیست و چرا به روز می شود؟

الگوریتم به طور کلی مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که هدف خاصی را دنبال می کنند و شروع و پایانی مشخص دارند. الگوریتم های گوگل دستورالعمل هایی در حوزه سئو می باشند که موتور های جستجوگر گوگل توسط آن ها اطلاعات را جمع آوری می کند.

الگوریتم های گوگل شامل

  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم گوگل کبوتر
  • الگوریتم page layout
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم PayDay loan
  • الگوریتم page Authority
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

همانطور که در ذهن ما نقش بسته شده، پاندا ها شخصیت هایی بسیار آرام و کتابخوان می باشند! گوگل را در این الگوریتم به شکل پانداهایی تصور کنید که روزانه ساعت ها وقت برای مطالعه محتوای شما می گذارند و کیفیت محتوا برای آن ها به شدت اهمیت دارد.شما هیچوقت نمی توانید یک پاندا را گول بزنید. پاندا ها به دنبال مطلب مفید و دسته اول می گردند. پس اگر شنیده اید که مطلب کپی سئوی وبسایت شما را دچار مشکل می کند در الگوریتم های جدید گوگل این قابلیت توسط پانداها هدایت می شود.

عدم تایید محتوا در الگوریتم پاندا

شاید جالب باشد که بدانید الگوریتم پاندا چه مطالبی را تایید نمی کند:

  1. محتوای ناقص: متن های ناقص نیاز خواننده را برطرف نمی کند!
  2. کپی کردن محتوا: توجه کنید که حتی با تکراری بودن قسمت کمی از مطالب شما (حدود ۲۰ درصد) پاندا ها دیگر مطلب شما را نمی خوانند!
  3. جمع آوری و گلچین کردن محتوا: اگر از چند وبسایت مختلف مطلب را کپی می کنید ،شما بازنده اید.
  4. ناهماهنگی محتوا: پاندا ها این محتوا ها را به راحتی پیدا می کنند. عناوین و متن و سایر المان ها باید حتما مرتبط باشند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

پنگوئن ها عاشق پیوند های صمیمی هستند. در گذشته هر وبسایتی که ارجاع لینک بیشتری داشت در گوگل رتبه بهتری کسب می کرد. این موضع باعث افزایش لینک های اسپم یا مزرعه لینک شد.

پنگوئن ها به صورت لینک های اسپم و لینک هایی که خواننده را از مقصد اصلی دور می کند را شناسایی می کند. آن ها شمارا هم جریمه می کنند و خدای نکرده به سایت شما پایین ترین رتبه گوگل را خواهند داد.

نکته دیگر در الگوریتم پنگوئن این است که پنگوئن هیچوقت به شما هشدار نمی دهد. پس حتما وبسایت خود را از این چک کنید.

اگر قبلا لینک جعلی داده اید ، می توانید تمامی لینک های خود را حذف کنید و آن ها را در یک فایل txt و در Disavow Link بارگزاری کنید. این کار می تواند در جلب اعتماد پنگوئن تاثیر گذار باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

در معرفی الگوریتم های گوگل باید از الگوریتم مرغ مگس خوار تشکر کنیم. در گذشته با سرچ یک جمله گوگل لینک های بی معنی و بدون ارتباط را به ما معرفی می کرد. بعد از مدت ها تلاش توانست از با دقت ترین پرنده یعنی Hummingbird مرغ مگس خوار کمک بگیرد.

شاید بهتر است بگوییم مرغ مگس خوار تاثیر آنچنانی در رتبه سئو وبسایت شما ندارد. اما کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران را تحلیل و پردازش می کند و به بهترین شکل نتایج را در اختیار آن ها می گذارد.

این الگوریتم جدید گوگل با اصل Semantic search کار می کند. جست و جوی معنایی یعنی گوگل با همنشینی کلمات کنار یکدیگر منظور شما را متوجه می شود حتی اگر غلط املایی داشته باشید.

این الگوریتم همچنین موقعیت مکانی ، سن و جست و جو های پیشین شما را نیز ملاک قرار می دهد.

الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل

در معرفی الگورتیم های گوگل ، الگوریتم گورخر بسیار جالب است. با دیدن گورخر یاد چه چیزی می افتید؟ بارکد! جالب است بدانید الگوریتم گورخر مسئول نظارت بر فروشگاه های اینترنتی است. فروشگاه های کلاه بردار را نیز به سرعت شناسایی می کند.

یک فروشگاه اینترنتی ایده آل از نظر الگوریتم گورخر

  • تایید هویت و گواهی نامه الکترونیکی SSL.
  • قرار دادن راه های ارتباطی و آدرس فروشگاه.
  • مشخصات محصول همراه با بارکد باشد.
  • امکان رهگیری محصولات توسط مشتریان وجود داشته باشد.
  • پشتیبانی مناسب داشته باشد.
  • حفظ اطلاعات کاربران به خوبی انجام شود.
  • کد های تخفیف به مشتریان داده شود.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر

ویژگی کبوتر ها پرواز به مناطق نزدیک و آشنا هست. بنابراین اگر شما به دنبال مکان یک فروشگاه، رستوران، مغازه و … باشید. در الگوریتم های جدید گوگل، کبوتر به شما نزدیک ترین مکان را پیشنهاد می دهد.

اگر سئوی وبسایت شما در محل درستی باشد. رتبه سایت شما در مناطق خاصی توسط گوگل بالاتر می رود.

همچنین اگر مطالب وبسایت شما بیشتر دیده می شود مثل این است که کبوتر به آن ها بیشتر نوک زده باشد و به این صورت رتبه بندی وبسایت شما بالا می رود.

دیگر الگوریتم های گوگل

الگوریتم page layout

این الگوریتم وبسایت هایی را که دارای لینک های تبلیغاتی زیاد و صفحات پاپ آپ متعدد هست که برای کاربر ناخوشایند می باشد را شناسایی می کند.

الگوریتم رنک برین

این الگوریتم در معرفی الگوریتم های گوگل همانند الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد. با این تفاوت که از تجربیات قبلی هم استفاده کرده و درست مانند ذهن یک انسان رفتار می کند.

اما الگوریتم رنک برین در الگوریتم های جدید گوگل چگونه کار می کند؟

  • حساسیت به نرخ کلیک (CTR) : به عنوان مثال اگر کاربران زیادی روی لینک سوم از صفحه اول گوگل کلیک کنند ، گوگل متوجه می شود که رتبه آن سایت را باید از دوتای اول بهتر کند.
  • حساسیت به نرخ پرش (Bounce Rate): اگر یک کاربر سایت شما را ببیند و بلافاصله آن را ببندد نرخ پرش وبسایت شما بالا می رود که اصلا جالب نیست.
  • حساسیت به زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time) :هر چه یک کاربر در وبسایت شما بیشتر وقت بگذارد، رنک سایت شما بالاتر میرود.

الگوریتم payday loan

این الگوریتم در الگوریتم های جدید گوگل با سیستم عدم تطابق کلمه کلیدی و محتوا سایت کار می کند.

الگوریتم page authority

این الگوریتم به عناون اعتبار سنجی و قدرت سنجی وبسایت شما فعالیت می کند.

الگوریتم گوگل کافئین

همانند الگوریتم مرغ مگس خوار است، با این تفاوت که تمرکز بیشتری روی شبکه های اجتماعی دارد. پس فراموش نکنید که فعالیت در شبکه های اجتماعی سئوی شما را بهبود می بخشد.

الگوریتم mobilegeddon

این الگوریتم ، رتبه اول در الگوریتم های جدید گوگل را دارد. این الگوریتم جدید سایت هایی را که ریسپانسیو نیستند تشخیص داده و آن ها را در نتایج جستجو در موبایل حذف می کند.

به طور کلی فراموش نکنید که الگوریتم های جدید گوگل همانند موجودات زنده هستند و به قدری باهوش هستند که می توانند به سرعت خود را بهبود بخشند. پس خواهشی که داریم این است که همیشه سعی کنید که گوگل را فریب ندهید! گوگل حواسش به همه چیز هست…

امیدوارم با رعایت تمام موارد الگوریتم ها بتوانید سئوی سایت خود را رشد داده و جایگاه های بهتری در موتورجستجوی گوگل پیدا کنید. ممنونم که تا پایان با ما همراه بودید. سوالات و پیشنهادات شما را در قسمت دیدگاه ها، با کمال میل پاسخگو خواهیم بود. روزگار خوش 🙂

2 thoughts on “معرفی الگوریتم های موتور جستجوی گوگل

  1. کاربر مهمان میگوید:

    سلام
    قسمت آخرش خیلی باحال بود. گوگل را فریب ندهید! گوگل حواسش به همه چیز هست…
    دقیقا مثه پلیس فتا. خخخخخ

    • پشتیبان 3 میگوید:

      درود و عرض ادب ، ممنون از نظر شما
      بله دقیقا گوگل خیلی مراقب سایت ها هست ، حتی بیشتر از مدیر هر سایت 🙂
      پایدار باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *