کرونا و کسب و کارهای اینترنتی

کرونا ویروس چه تاثیری بر کسب و کار های آنلاین گذاشته است؟

سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی پانی دیزاین. امروز با یک مقاله از کرونا و کسب و کارهای اینترنتی در خدمت شما هستیم.قبل از شیوع کرونا ویروس در جهان ، کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها با رشدی متوسط بهبود پیدا می کردند. اما پس از شیوع این ویروس با توجه به بیکاری حجم زیادی از مردم ، رشد کسب و کارهای آنلاین روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفت .و آمار بازدیدها و خریدهای روزانه سایت ها تا حدود چند برابر افزایش یافته است.

کرونا ویروس

ارتباط کرونا ویروس و اینترنت

کرونا و کسب و کارهای اینترنتی را می توان مثل دو دوست تصور کرد. شرکت هایی نظیر آمازون با وجود از بین رفتن بسیاری مشاغل، آمار استخدام خود را بالا می برند. بنابراین می توان گفت کرونا تاثیر به سزایی در رشد کسب و کارهای آنلاین داشته است.

اگر بین مشاغل به صورت کلی مقایسه ای انجام دهیم متوجه خواهیم شد .که بسیاری از مشاغل همانند گردشگری ، مشاغل حضوری و .. آسیب جدی دیده اند .

شرکت های دانش بنیان بزرگ و متوسط و استارت آپ‌ها در زمره کسب و کارهایی قرار دارند که با گسترش کرونا آسیب زیادی دیدند. و نیازمند حمایت های دولتی هستند. صنعت گردشگری به عنوان صنعت مادر، یکی از مهمترین بخش هایی بود که با شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی دید. و طبیعتاً تمامی کسب و کارهای وابسته و متصل به این صنعت مثل هتل داری و رستوران داری دچار ورشکستگی یا مشکلات شدید مالی شدند. برخی دچار رکود شدند، برخی با بحران بدهی و مالیات های سنگین مواجه شدند، برخی دیگر تعدیل نیرو را بهترین استراتژی دانستند .در حالی که مجموعه های آموزشی و فروشگاه ها توانستند خود را در این طوفان سرپا نگه دارند. چگونه ؟ این مجموعه ها توانستند با طراحی سایت های آموزشی ، به آموزش آنلاین بپردازند و همچنین فروش اینترنتی شان را در روزهای قرنطینه بیشتر کنند.

آموزش آنلاین

بهترین کسب و کارها برای دوران کرونا ویروس

با توجه به آنلاین شدن، کسب و کارهای آنلاین زیادی هستند که شما می توانید در این زمان با آن ها کسب درآمد کنید. در زیر فهرست کوتاهی از چند نمونه کسب و کارهای آنلاین آورده شده است:

  • فروشگاه اینترنتی : فقط کافی است طراحی سایت فروشگاهی انجام شود.
  • کسب و کار های خانگی : ساخت زیورآلات، عروسک و …
  • پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی، پرورش زنبور عسل ، پرورش قارچ ، پرورش پرنده های زینتی و..
  • کار های گرافیکی مثل انجام فتوشاپ ، ساخت تیزر و موشن‌گرافی و …
  • آموزش و تدریس آنلاین: با طراحی سایت مناسب به راحتی می توانید هنر خود را آموزش دهید.
  • خدمات مشاوره آنلاین: اگر علم روانشناسی را می دانید، به سرعت دست به کار شوید.
  • کار در بورس
  • دورکاری و فریلنسری : حتی شما می توانید یک سایت فریلنسری داشته باشید. فقط کافی است سفارش طراحی خود را ثبت کنید.
  • یوتیوبر و سوشال مارکتینگ
  • و ده ها شغل دیگر

باید در اینجا اشاره کنیم که دیگر خرید اینترنتی یک انتخاب برای مردم نیست. بلکه یک اجبار است! درواقع مردم به علت شیوع این ویروس مجبور به خرید اینترنتی هستند .و کارفرمایان مجبور به راه اندازی کسب و کارهای آنلاین هستند.

بحران کرونا ویروس در اقتصاد

همانطور که می دانید این ویروس بسیاری از افراد را بیکار کرده است. این رکود اقتصادی ناشی از کرونا ویروس بر تمامی جوامع بین المللی تاثیر گذاشته است و همچنین مشخص نیست تا کی ادامه دارد.

راه مبارزه فعلی با ویروس کرونا، حفظ فاصله اجتماعی و به حداقل رساندن دفعات بیرون رفتن است. به نظر شما یک خدمات اینترنتی مناسب در این شرایط لازم نیست؟!

بعضی از افراد به راحتی از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و این رکود را برای خود شکسته اند. مثلا فردی که سوپرمارکت داشته است، سفارش تلفنی و اینترنتی را جایگزین کرده و به راحتی توانسته با کسب و کارهای آنلاین از این مخمصه جان سالم به در ببرد!!!

جوامع امروزی به صاحبان مشاغل توصیه می کنند برای بهبود این وضعیت کسب و کارهای آنلاین خود را راه اندازی نمایند. این مورد باعث می شود تا هم از نظر اقتصادی صدمه نبینند. و هم بعد از تمام شدن بحران کرونا، به رشد مشاغل خود در حوزه اینترنتی بپردازند.

کسب و کارهایی نوظهور

با شیوع این ویروس ، مواردی مثل فروش نان آنلاین به صنف نانوایی اضافه شد. شرکت هایی که روی تفریحات فعالیت می کنند مانند فروش فیلم ، بازی های کامپیوتری، کتاب و … رشد به سزایی داشته اند.

آمار تقریبی کارفرمایان (آمار کامل جز اطلاعات محرمانه سایت است) نشان می دهد که نمونه کارهای پانی دیزاین از رشد تقریبی ۹ تا ۱۶ برابری بازدید و فروش را از اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار بوده اند.

همچنین شرکت های بهداشتی خط تولید الکل ،مایع ضدعفونی و ماسک و دستکش را به کارخانه خود اضافه نمودند.

از طرفی بسیاری از افراد در منزل به دوخت ماسک ها پرداختند و با طراحی یک سایت توانستند از این راه کسب درآمد کنند.

کسب و کار خانگی در دوران کرونا

فروش مواد غذایی و شیرینی در زمان کرونا

در شیوع ویروس کرونا مردم برای خرید شیرینی های کیلویی و بدون بسته بندی رغبت کمتری دارند. شما می توانید با راه اندازی وبسایت، با تولید محتوا مناسب و تهیه فیلم از مراحل تولید شیرینی اعتماد سازی را انجام دهید.

همچنین میتوانید در کنار فروش شیرینی ها، محصولات جانبی و مواد اولیه آن ها را نیز بفروشید. در حوزه مواد غذایی، شما می توانید کار بالا را انجام دهید همچنین غذاهای نیمه آماده تولید کنید (همانند کاری که اسنپ فود انجام داد) و آن ها را به فروش برسانید.

غذای انلاین در دوران کرونا

کسب و کار های سنتی و کرونا

در حوزه کسب و کار سنتی ، مشکلات بسیاری ایجاد شده است. به نظر می رسد همین کسب و کارها را نیز باید به سمت مدرنیته هدایت کرد تا رونق اقتصادی مناسبی را ایجاد نماییم.

فراموش نکنید که کسب و کارهای آنلاین مناسب می توانند فروش شما را زیر و رو کنند! اگر درباره مسائل طراحی سایت ، برنامه نویسی ، افزایش فروش و سئو سوالی دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید تا به شما مشاوره دهیم. ما رشد کسب و کار شما را رشد خود می دانیم و از هیچ کمکی در این راه دریغ نمی کنیم.

همچنین نظرات و پیشنهادات شما عزیزان را در دیدگاه ها با کمال میل پاسخگو هستیم. امیدواریم کسب و کار آنلاین شما پر روزی باشد. روزگار خوش 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + ده =