الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا چگونه کار می کند؟ چگونه از این الگوریتم جریمه نشویم؟

سلام و عرض ادب خدمت همراهان عزیز پانی دیزاین. با آموزش رایگان دیگری در خدمت شما هستیم. در این پست، راهنمای جامع الگوریتم پاندا گوگل را به شما ارائه می دهیم. یکی از شناخته شده ترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا می باشد. وظیفه اصلی این الگورتیم بررسی محتوا و رضایت کاربران از وبسایت ها می باشد. برای یک مدیر وبسایت حرفه ای شناخت الگوریتم های گوگل لازم و ضروری است.

راهنمای الگوریتم پاندا گوگل
راهنما جامع الگوریتم پاندا

معرفی مختصر الگوریتم پاندا

این الگوریتم به طور اختصاصی برای مبارزه با مطالب اسپم و بی فایده خلق شده است. الگورتیم پاندا باعث می شود مطالب جدید و با کیفیت در رتبه بندی گوگل بهتر باشند.

الگوریتم پاندا وقتی شکایت کاربران از مطالب بیهوده زیاد شد، به وجود آمد. در اصل بهتر است بگوییم گوگل با این الگوریتم سعی کرد معیاری برای کیفیت مطالب در نظر بگیرد که این معیار همان رضایت کاربران می باشد.

چگونه الگوریتم پاندا به وجود آمد؟

در سال ۲۰۱۰ موتور جستجوگر گوگل دچار بحران شدیدی شد . پایه سرچ گوگل، رضایت مشتریان از نتایج جستجو می باشد اما با افزایش مطالب بی کیفیت این پایه دچار اختلال شد. گوگل برای پاسخ به این بحران بزرگ در سال ۲۰۱۱ الگوریتم جدید خود را که ناظر این مشکلات بود عرضه کرد.

اصطلاحی وجود داشت به نام content farm ؛ درواقع این مزرعه های لینک برای مدیرانی بود که مطالب کوتاه و بی کیفیت را بارها و بارها کپی کرده و در وبسایت های مختلف پخش می کردند. الگوریتم پاندا به سرعت آن ها را شناسایی و حذف کرد.

بیشترین وبسایت های دچار تنزل رتبه

بعد از راه اندازی الگوریتم پاندا، وبسایت هایی که دچار تنزل رتبه شدند دارای شرایط زیر بودند:

  • تبلیغات بیش ازحد
  • ظاهر نامناسب
  • تکرار زیاد از حد کلمات کلیدی
  • عدم کیفیت محتوا
  • عدم رعایت نکات نگارشی
  • استفاده از جملات تکراری

جریمه سنگین پاندا

الگوریتم پاندا بسیار سخت گیر می باشد، جریمه های پاندا سنگین و رفع آن نیز مشکل است اما راه حلی هم وجود دارد که اصلی ترین راهکار رفع پنالتی پاندا ، این است که حتما محتوای تکراری را حذف و محتوای منحصر به فرد خود را تولید کنید.

در ابتدا الگوریتم پاندا به یک سایت به صورت کلی نگاه می کرد اما امروزه پاندا تک به تک صفحات وبسایت شما را مورد بررسی قرار می دهد.

همین موضوع باعث می شود که در ابتدا چند صفحه از وبسایت شما از جستجوگر حذف شود اما اگر تعداد این صفحات بیشتر باشد ، پاندا کل سایت شما را از جستجو نتایج گوگل حذف خواهد کرد.

شاید بپرسید که من توسط پاندا جریمه شدم و باید چه کاری انجام دهم ؟

اول ببینید سایت شما چگونه سایتی است؟ سایتی است که ارزش بالایی دارد و در کنار محتوای با کیفیت چند محتوای تکراری هم دارد؟ یا سایتی است که تمام مطالب آن بی کیفیت و کپی می باشد؟

اگر وبسایت شما دارای ارزش است، سعی کنید محتواهای کپی شده و بی کیفیت خود را کم کنید و محتوای منحصر به فرد خود را بسازید. در این صورت می توانید با پاندا دوست شوید. برای این کار می توانید از ابزار هایی مثل Google search console استفاده کنید.

اما اگر وبسایت شما ارزشی ندارد. بهتر است وبسایت را به طور کلی حذف کنید و این دفعه از پایه وبسایتی با مطالب منحصر به فرد خود تهیه کنید.

محتوای ارزشمند

برای این که محتوای ارزشمندی را تهیه کنید فقط کافی است، به چند نکته دقت کنید:

  1. زیاد به تعداد کلمات یا تعداد مقالات روزانه توجه نکنید. بلکه تمام تمرکز خود را بر روی کیفیت محتوای خود بگذارید حتی اگر زمان زیادی از شما بگیرد.
  2. در بعضی از افراد اشتباها هدف از تولید محتوا ، کسب جایگاه گوگل جا افتاده است. اما فراموش نکنید که رتبه بندی اهمیت دارد اما هدف قطعی این نیست و شما با نظرات کاربران خود شناخته خواهید شد.
  3. شاید بهتر باشد که بدانید تمرکز بر روی یک کلمه یا عبارت خاص شما را از هدف دور می کند. امروزه شما باید به نیاز مخاطب و یک مفهوم دقت کنید.
سختی کلمات در سئو

فاکتور های مورد بررسی پاندا

مدیر سابق مبارزه با اسپم شرکت گوگل ، بیان کرده است که قبل از طراحی پروژه الگورتیم پاندا پرسشنامه ای طراحی کردیم. شما با جواب دادن به این سوالات در راهنما جامع الگوریتم پاندا، می توانید تولید محتوایی را انجام دهید که رضایت پاندا و کاربران شما را جلب می کند:

  • آیا این سایت معتبر است؟
  • اگر این تولید محتوا در یک مجله قرار بگیرد. پرفروش خواهد شد؟
  • آیا اطلاعات این وبسایت قابل اعتماد است؟
  • آیا این وبسایت تبلیغات آزاردهنده دارد؟
  • آیا این سایت دارای محتوای تکراری با کلمه کلیدی متفاوت است؟
  • اگر شما کاربر بودید، مایل به دادن اطلاعات شخصی در این سایت بودید؟
  • آیا در این مقاله مشکلات املایی و نگارشی وجود دارد؟
  • محتوا فقط برای رفع تکلیف است و یا به نیاز کاربر توجه شده است؟
  • آیا این محتوا در مقایسه با محتوا های مشابه ، چشمگیر تر است؟
  • آیا این مقاله به جنبه های مختلف کلمه کلیدی رسیدگی کرده است؟
  • آیا این وبسایت دارای تیم متخصص است؟
  • آیا این وبسایت در روز تعداد زیادی محتوا تولید می کند؟
  • آیا محتوا به خوبی ویرایش شده است؟
  • آیا این محتوا توضیح مفهومی خوبی دارد؟
  • آیا این مقاله دارای تحلیل های جذاب است؟
  • آیا مایل هستید که این مقاله را به دوستان خود نیز نشان دهید؟
  • آیا در این مقله تبلیغاتی وجود دارد که حواس شما را پرت کند؟
  • آیا با دیدن صفحات این وبسایت آزرده و ناراحت می شوید؟

با پاسخ به سوالات بالا می توانید تا حدودی وبسایت خود را مصون نگه دارید. البته در نظر بگیرید که گوگل هیچوقت از الگوریتم پاندا چک لیستی بیرون نداده است.

اطلاعات نادرست

بعضی باور های نادرست از الگورتیم پاندا وجود دارد. که ما در این بخش از راهنما جامع الگوریتم پاندا، به آن ها رسیدگی می کنیم:

پاندا فقط به دنبال محتواهای کپی شده است:

درسته که برای الگوریتم پاندا محتوای منحصر به فرد بسیار مهم است ولی پاندا فقط به محتوای کپی شده دقت نمی کند. پاندا به دنبال محتوا های بی کیفیت و عدم رضایت کاربران می گردد.

پاندا محتوای کاربران را کم ارزش می داند:

این باور کاملا غلط است. پاندا به طور کلی به محتوا های کم اهمیت و بدون رضایت کاربران پاسخ می دهد. به عنوان مثال در وبسایت دیوار تمام محتوای تولید شده توسط کاربران می باشد و مطالب آن ممکن است کاملا با وبسایتی مثل شیپور یکی باشد اما پاندا قادر به تشخیص ارزش و نوع این وبسایت ها می باشد.

موارد فنی وبسایت برای پاندا مهم است:

این نیز یک باور غلط است، پاندا فقط به محتوای شما دقت می کند با این که موارد فنی سایت بسیار در سئو ،همانند سرعت سایت، نقش دارند اما پاندا به آن ها توجهی ندارد. دیگر الگوریتم های گوگل این وظیفه را برعهده دارند.

امیدواریم توانسته باشیم شما را با دوست خوبمان، الگوریتم پاندا گوگل آشنا کنیم. پیشنهادات و سوالات شما را با کمال میل پذیرا هستیم ؛ روزگار خوش 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =