آرشیو دسته بندی: سیستم مدیریت محتوا

به طور خلاصه سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) و یا به اختصار CMS، سیستمی است که جهت مدیریت ساده محتوای وب سایت به کار می رود. به طور کلی CMS از دو عنصر تشکیل شده است. این دو عنصر عبارتند از :

برنامه کاربردی سیستم مدیریت محتوا (Control management applicant). که به اختصار CMA نامیده می شود.

برنامه کاربردی تحویل محتوا (Control delivery applicant). که به اختصار CAD نامیده می شود.

عنصر CMA امکان ایجاد محتوا، اعمال تغییرات و حذف بخش خاصی از محتوای وب سایت را به شما می دهد. این امکانات را بدون نیاز به تخصص خاص و امکانات فنی در زمینه وب، برای طراحی وب سایت فراهم می آورد. در نتیجه می توان گفت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد وب سایت ساده نیاز به آشنایی به زبان های برنامه نویسی نیست. حتی نیاز به آشنایی با زبان HTML (Hyper Text Markup Language) نیز نمی باشد.

عنصر CDA، این اطلاعات را کامپایل نموده و از آن ها جهت آپدیت وب سایت استفاده می نماید.

سیستم مدیریت محتوا تحولی شگرف در زمینه طراحی و مدیریت وب سایت های اینترنتی به شمار می آید. امروزه توقع بینندگان سایت های وب بسیار بالا رفته است. دیگر مرور وب سایت هایی با صفحات ثابت و راکد هیجانی در آنها ایجاد نمی کند. امروز کاربران به دنبال سایت هایی می گردند که بتوانند به نوعی در گوشه ای از آن سهمی داشته باشند.  ارائه محتوا، مطالب و اطلاعات جدید در هر بار رجوع کاربران به وب سایت ، می تواند آنها را پایبند سایت نماید.