تکنیک های سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

سلام به همه دوستان همیشگی پانی دیزاین. در این آموزش با معرفی سئو کلاه سیاه و تفاوت های آن با تکنیک های کلاه سفید در خدمت شما هستیم.

سئو کلاه سیاه، روشی است که کاملا بر خلاف قوانین گوگل می باشد. این روش برای وبسایت ها بسیار پر ریسک و خطرناک می باشد؛ سئو کلاه سیاه فقط برای کوتاه مدت و وبسایت های غیر قانونی جواب می دهد.

معرفی سئوی کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه در جهت فریب دادن کاربران و استفاده از نقاط ضعف موتور های جستجو استفاده می شود. این تکنیک ها در کوتاه مدت جواب میدهند، استفاده مداوم از آن ها موجب حذف وبسایت شما یا به عبارتی بهتر پنالتی شدن سایت در گوگل می شود.درواقع اگر کسب و کار شما قانونی و ارزشمند است بهتر است دور سئو کلاه سیاه را خط بکشید.

الگوریتم های موتور های جستجو روز به روز پیشرفته تر میشوند. بنابراین هر روز استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه پر ریسک تر می شود. حالا که با سئوی کلاه سیاه آشنا شده ایم شاید برای تان این سوال پیش بیاید که چرا این نوع سئو را آموزش می دهیم؟

  • به خاطر اینکه از آنها حتی سهوا استفاده نکنید.
  • به خاطر اینکه برای کسب رتبه بهتر باید با این نوع سئو آشنا باشید.
  • به خاطر اینکه اگر سایت دارید و می خواهید جریمه اش کنید از این نوع سئو استفاده کنید! (در یک مقاله کامل این رفتار یک وبمستر را به صورت مفصل توضیح خواهم داد).

گزارش کلاه سیاه

ممکن است شما وبسایتی داشته باشید که به دلیل هک شدن و یا سئوی منفی مورد خطا قرار گرفته است و یا فردی باشید که در نتیجه جستجوهایتان فقط اسپم دریافت کرده اید. بنابراین قصد گزارش وبسایت های سئو کلاه سیاه را دارید.

اگر وبسایت شما هک شده است و یا موارد مخرب دیگر اتفاق افتاده باشد، در کنسول جست و جوی گوگل از طریق malware review گزارش خود را ثبت کنید.

اگر حالت دوم برای شما پیش آمده است به صفحه ای با عنوان Webspam report در گوگل رفته و مشاهدات خود را گزارش دهید.

در شرایطی هم که تحت تاثیر سئوی منفی قرار گرفته اید می توانید به لینک Disavow links مراجعه و بک لینک های اسپم را گزارش دهید.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

خرید لینک

یکی از بدترین تکنیک ها سئوی کلاه سیاه ، خرید لینک می باشد که بسیاری از سایت های بزرگ هم از این روش استفاده می کنند. اما گوگل می تواند با روش های خاص خود این وبسایت ها را شناسایی کند.

کامنت های اسپم

در زیر پست ها کامنت هایی وجود دارد که هیچ ارتباطی به موضوع ندارد و دارای لینک های غیر مرتبط می باشد. این کامنت ها، اسپم نام دارند. ولی باید بدانید که لینک های ورودی به دیگران به صورت nofollow در می آید یعنی هیچ تاثیری در رتبه بندی وبسایت ندارد.

محتوای کپی شده

مهمترین قسمت هر سایت، محتوای آن است. یکی از راحت ترین و ارزان ترین راه های افزایش رتبه سایت ، تولید محتوای منحصر به فرد است. اما یکی دیگر از تکنیک ها، محتوای کپی شده است که اثر بسیار مخربی هم بر روی وبسایت شما دارد.

تکنیک cloaking

یکی از تکنیک های فریب دهنده سئو کلاه سیاه می باشد. مدیر سایت متنی را می نویسد که کاربران نمی بینند و فقط موتور های جستجوگر از آن اطلاع دارند. البته با الگوریتم های امروزی شناخته شده و جریمه خواهند شد.

تکنیک Doorway page

این تکنیک ، به عنوان صفحه پرش نیز شناخته می شود شما با جستجوی یک کلمه کلیدی به صفحه ای منتقل می شوید که دارای لینکی با عناون کلمه کلیدی شماست اما مطلب مرتبطی در آن وجود ندارد. (متاسفانه در وب فارسی تعداد بالایی از این سایت ها وجود دارد).

به کارگیری کلمات کلیدی زیاد

این یکی از تکنیک های قدیمی سئو کلاه سیاه می باشد چرا که امروزه سایت ها به سرعت جریمه می شوند. گوگل برای هر کلمه کلیدی حدی تعیین کرده (به عنوان مثال ۲ درصد در هر صفحه)

عواقب سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه به هیچ عنوان مطمئن نیست. دیر یا زود این تکنیک ها توسط گوگل شناسایی می شود و یا رتبه افت می کند و یا به طور کلی سایت حذف می شود. حتی اگر زرنگ هم باشیم به مرور زمان الگوریتم های گوگل آپدیت های قویتری می دهند و این تکنیک ها به مرور منقضی می شوند. اما قسمت خوب ماجرا این است که آپدیت های جدید ، صفحاتی که قبلا از این تکنیک ها استفاده کرده اند را جریمه نمی کند و همیشه مطالب جدید، مورد هدف الگوریتم هستند.

اگر با تکنیک های دیگر کلاه سیاه آشنایی دارید، یا در این مورد سوالی دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید و ما هم با کمال میل پاسخگو هستیم. روزگارخوش 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =