سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید چیست و چه تکنیک هایی دارد؟

سلام و عرض ادب خدمت همراهان همیشگی پانی دیزاین. در این قسمت از آموزش های پانی دیزاین تکنیک های سئو کلاه سفید را بررسی کرده و جزئیات آن را معرفی خواهیم کرد.

اگر شما عبارت سئو کلاه سفید را شنیده باشید حتما به دنبال کسب رتبه بهتر در گوگل میگردید. اما بهتر است در ابتدا فرق بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را بدانید.

تکنیک های کلاه سفید

تکنیک های سئو کلاه سفید

به طور کلی هدف سئو کلاه سیاه و سفید، کسب رتبه بهتر در نتایج جست و جوی گوگل می باشد. اما هر کدام تعریف مخصوص به خود را دارد.

تعریف سئو کلاه سفید

منظور از تکنیک های سئو کلاه سفید، استفاده از تکنیک های مورد قبول گوگل است. هدف آن نیز ارائه بهترین نتایج برای کاربران می باشد. به طور کلی لیستی از ساده ترین قوانین سئوی کلاه سفید در زیر آورده شده است:

  • عمل کردن به قوانین گوگل
  • در الویت قرار دادن نیاز کاربران و نه موتور های جستجوگر
  • تولید محتوای با ارزش
  • وبسایتی با زمینه کاری تخصصی و برتر
  • سرعت بالای وبسایت
  • استفاده از متا تگ های صحیح
  • رابط کاربری آسان
  • و هر کاری که استفاده از سایت شما را برای کاربران آسان و بهتر می کند.

در مقابل تکنیک های سئو کلاه سفید، تکنیک های سئو کلاه سیاه وجود دارد.

سئو کلاه سفید

تعریف سئو کلاه سیاه

تکنیک های سئوی کلاه سیاه در راستای قوانین گوگل نیست و اصولا پا روی نقاط ضعف الگوریتم های گوگل می گذارد. افرادی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند عموما:

  • قوانین گوگل را رعایت نمی کنند.
  • نیاز کاربران برای آن ها اهمیتی ندارد.
  • با تکنیک های خاصی مثل cloaking کاربران را فریب می دهند.
  • ممکن است وبسایت ها را هک کنند.

به طور کلی می توان گفت سئوی کلاه سیاه اصلا اخلاقی نیست و روش صحیحی برای مدیریت یک وبسایت نمی باشد.

مقایسه سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

اگر شما وبسایت های شرط بندی دارید نمی توانید از سئو کلاه سفید استفاده نمایید چرا که رقیبان شما همگی از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند و سریع تر به جواب می رسند. ( همچنین سریع تر از بین خواهند رفت!) . اما اگر کسب وکار قانونی و مهمی دارید، بهتر است سراغ سئوی کلاه سیاه نروید.

چرا سئوکلاه سفید بر کلاه سیاه برتری دارد ؟

  • گوگل نسبت به گذشته بسیار هوشمند تر شده است، شما برای استفاده از کلاه سیاه باید هزینه ی زیادی مثل ساخت PBN بپردازید. بنابراین از نظر هزینه، کلاه سیاه بسیار پر هزینه است.
  • ریسک استفاده از سئو کلاه سیاه بالاست.
  • شما برای استفاده از سئو کلاه سیاه نیاز به دانش فنی بالایی دارید و بدون این دانش هرگز نمی توانید از آن استفاده کنید. زیرا بسیار سریع مورد غضب گوگل قرار گرفته و سایت تان پنالتی خواهد شد.

تکنیک های سئوی کلاه سفید

تکنیک اولویت قرار دادن نسخه تلفن همراه

امروزه استفاده از تلفن همراه برای مشاهده سایت، بسیار بیشتر از استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ است. گوگل هم متناسب با همین مورد، توجه ویژه ای به وبسایت هایی دارد که نسخه منطبق با تلفن های همراه را دارد. بنابراین برای کسب رتبه بهتر (سئو کلاه سفید) بهتر است نسخه موبایلی سایت خود را در اولویت قرار دهید و طراحی سایت تان با اصول ریسپانسیو انجام شود.

برای استفاده از این تکنیک های سئو کلاه سفید، می توانید وارد اکانت گوگل سرچ کنسول خود شوید و در بخش mobile اگر ناهماهنگی در نسخه موبایل وبسایت شما باشد به اطلاع شما خواهد رسید.

نسخه ریسپانسیو برای گوگل

تکنیک ثبت کسب و کار

طبق آمار گوگل ، حدود ۲۰ درصد از جست و جوهای موبایلی افراد به هدف یافتن یک مکان می باشد. بنابراین با توجه به استفاده روز افزون از نتایج محلی و .. بهتر است که اطلاعات دقیق وبسایت خود را در google my business ثبت کنید. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از این روش استفاده می کنند.

گوگل بیزنس

تکنیک تمرکز بر روی تجربه کاربری

همواره این جمله را به یاد داشته باشید که تجربه کاربری مثبت بهتر از یک کد نویسی می باشد.

دستیابی به تجربه کاربری مثبت، آسان است. تست A/B یکی از مواردی است که موجب تمایز شما می شود. با انجام تست ها در تکنیک های سئو کلاه سفید می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام المان ها رضایت کاربر شما را جلب نمی کند.

تکنیک جستجوی کلمات کلیدی

یک سیستم یادگیری ماشینی به اسم RankBrain به گوگل کمک می کند تا مفهوم محتوا را درک کند. بنابراین کلمات کلیدی با ابزار های جدید در دسته بندی هایی قرار می گیرد. کاربران شما طبق مجموعه ای از کلمات کلیدی می توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

اما به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از کلمات کلیدی نیز در تکنیک های سئو کلاه سفید موثر نیست.

تکنیک استفاده از اسکیما

اسیما مارک آپ هایی هستند که در قالب کد های کوتاه به وبسایت اضافه می شوند این تگ ها توصیف های پیشرفته تری را ارائه می دهد. اسکیما ها در فرمت های مختلف همانند : product, people, event, music, video, review, rating و … وجود دارند.

مزایای استفاده از اسکیما :

  • موجب نمایش بهتر جستجو به کاربران می شود.
  • موجب درک آسان تر محتوا برای موتور های جستجو می شود.
  • باعث افزایش کلیک کاربران می شود.

تکنیک لینک سازی

ساخت لینک های صحیح و مرتبط با محتوای شما بسیار مفید خواهند بود. به یاد داشته باشید که لینک سازی اهمیت زیادی در رتبه بندی وبسایت شما دارد.

به طور کلی فکر نکنید که باید تمامی قوانین گوگل را رعایت کنید. تکنیک های سئو کلاه سفید را در اولویت قرار دهید . همین کافی است ؛ قبلا نیز بارها گفته ایم ، گوگل باهوشه و حواسش به همه چیز هست. پس گوگل را فریب ندهید. تجربیات خود را از قسمت نظرات با ما و دوستان همراه در میان بگذارید تا با کمال میل بخوانیم و استفاده کنیم. روزگار خوش 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =