افزونه Wordfence Security

برقراری امنیت در وردپرس توسط افزونه های امنیتی ایجاد می شود که در این مقاله می خواهیم به افزونه Wordfence Security بپردازیم. طراحان سایت به خصوص سایت های وردپرس می دانند که پس از اتمام طراحی سایت، یکی از مهم ترین موضوعات، موضوع امنیت سایت است. اگر به امنیت سایت بی توجه باشید مشکلاتی مثل هک شدن سایت، ریدایرکت شدن به صفحات دیگر، حملات اسپمر و … به وجود می آید.

افزونه امنیتی وردپرس

برای افزایش امنیت سایت وردپرسی خود، بهترین راه استفاده از یک افزونه وردپرس امنیتی جامع وقدرتمند است که تمام موارد امنیتی را داشته باشد. افزونه های متعددی برای امنیت سایت ها وجود دارد که مزایا و معایب خود را دارند. تنها تعداد کمی از این افزونه ها تمام موارد امنیتی را شامل می شوند. بعضی از افزونه ها فقط فایروال هستند. برخی تنها به امنیت هسته و بروز رسانی قالب و افزونه ها و برخی هم اسکنر هستند. یکی از افزونه هایی که تمام این موارد را در خود دارد افزونه امنیتی wordfence است. برای اطلاعات بیشتر درباره دیگر افزونه های امنیتی چون iThemes Security و All in One WP Security & Firewall می توانید به مقالات مربوطه مراجعه کنید.

افزونه امنیتی وردفنس

افزونه امنیتی وردفنس را به مشهورترین فایروال و اسکنر امنیتی در وردپرس می شناسند. این نشان از اهمیت و قابل اعتماد بودن این افزونه است. نسخه رایگان افزونه wordfence security در مخزن وردپرس است و بیشتر از ۳ میلیون بار نصب شده است. امتیاز این افزونه ۴.۸ است که امتیاز بسیار بالایی برای یک افزونه رایگان است. نسخه های رایگان نسبت به نسخه پرمیوم امکانات کمتری دارند.
افزونه امنیتی wordfence دارای بخش های فایروال، اسکن، مسدود سازی، ترافیک آنلاین، ابزار ها و همه تنظیمات می باشد. این افزونه پس از نصب، با مقایسه و بررسی فایل های هسته وردپرس، پوسته و افزونه ها با فایل های اصلیشان، سایت شما را اسکن می کند. اینگونه فایل های آلوده را پیدا کرده و آنها را پاک می کند. این پاکسازی باعث می شود تا سرعت وبسایت شما ۵۰ برابر بیشتر شود.

افزونه امنیتی وردفنس

این افزونه کاملا رایگان است و نسخه پرمیوم آن را با پرداخت هزینه می توانید بخرید. نسخه پرمیوم دارای امکانات اضافی مثل پشتیبانی ویژه، مسدود سازی بر اساس کشورها، اسکن زمان بندی شده، بررسی ارسال اسپم از طریق IP وبسایت شما و… است.

در ادامه به مغرفی برخی ویژگی های افزونه امنیتی وردفنس می پردازیم.

ویژگی های افزونه wordfence security

ابزارهای مسدود سازی یا Blocking Feature

قابلیت Real-time یکی از ابزراهای مسدود سازی حملات است. به اینگونه که اگر به وبسایتی حمله شد و با wordfence با آن مقابله شد، از آن به بعد وبسایت شما نیز در برابر حملاتی مشابه به طور خودکار محافظت خواهد شد.

این افزونه با بررسی اطلاعات WHOIS دامنه یا آدرس IP شبکه آلوده، از طریق فایروال، دسترسی به تمام آن شبکه را مسدود می کند. همچنین این موضوع را مدیر آن شبکه اطلاع می دهد. همچنین با تعیین سطح دسترسی ربات ها و محدود کردن خطرات امنیتی ناشی از مراجعه خزنده های مخرب و ربات ها به به سایت شما، از وبسایت شما محافظت می کند.

اسکن امنیتی یا Security Scanning

  • امکان اسکن آسیب پذیری HeartBleed حتی در نسخه رایگان
  • اسکن فایل های هسته وردپرس و پوسته ها و افزونه ها با فایل های اصلی در wordpress.org برای یافتن فایل های مخرب
  • شناسایی بیش از ۴۴ هزار نرم افزار مخرب
  • بررسی تغییرات فایل ها و تعمیر آنها در صورت تمایل
  • اسکن تمامی آدرس های اینترنتی دارای محتوای مخرب و فیشینگ (Phishing)
  • اسکن و شناسایی حفره های امنیتی، تروجان ها، کد های مخرب و دیگر خطرات امنیتی
  • اسکن تعداد زیادی از حفره های امنیتی شناخته شده مثل Crystal, C99, R57, RootShell, Cybershell, Matamu, Jackal, Phantasma, Predator, Sniper, W4cking, Dive, GFS.
ویژگی های افزونه wordfence security

امنیت ورود به سیستم یا Login Security

  • قابلیت تایید دو مرحله ای یا همان Two factor Authentication
  • بررسی قدرت پسوردهای مدیر و کاربر جهت افزایش امنیت ورود به سیستم
  • ایجاد پسورد های قوی برای مدیران و نویسندگان و کاربرای وبسایت
  • مقابله با حملات Brute force و متوقف کردن وردپرس نسبت به افشای اطلاعاتی که خطر امنیتی به وجود می آوردند.

فایروال وردپرس در افزونه امنیتی wordfence

فایروال قدرتمند برای شناسایی تهدیدات امنیتی مثل جعل ربات های گوگل، Botnet و اسکن های مخرب توسط هکرها

امنیت وردپرس چند کاربره یا Multi-Site Security

وردفنس با وردپرس های چند کاربره سازگار است. امکان اسکن تمام مطالب و نظرات در سایت های وردپرس چند کاربره از یک پنل مدیریتی را دارد.

ابزارهای مانیتورینگ یا Monitoring Features

  • بررسی امنیت DNS ها در برابر تغییرات غیرمجاز
  • بررسی لحظه ای ترافیک سایت که ابزار های آمارگیر معمولی نشان نمی دهند مثل مشخصات منطقه ای در سطح نواحی شهری
  • مشاهده لحظه ای تمام بازدید های وبسایت مثل بازدید کنندگان، صفحات خطای ۴۰۴، ربات ها، ورود و خروج تمام افراد و چیزهایی که محتوای سایت شما را می بینند و استفاده می کنند.
  • بررسی دیسک مصرفی که می تواند برای بررسی خطرات امنیتی مفید باشد. مثلا حملات DDoS از عوامل اسغال بخش وسیعی از دیسک سرور است.

ابزار های ذخیره سازی یا Caching Features

بهترین موتور کش اطالاعات در حال حاضر موتور Falcon Engine است که از طریق کاهش فعالیت دیسک سرور و دیتابیس، باعث افزایش سرعت سایت می شود. افزونه wordfence security با استفاده از این موتور کش سرعت وبسایت شما را افزایش می دهد.

این افزونه دارای کش اطلاعات برای سازگاری بیشتر با تمامی وبسایت ها بوده و ابزارهای مدیریتی شامل گزینه حذف اطلاعات کش شده و مانیتور میزان استفاده از این اطلاعات را دارد.

همچنین این افزونه قابلیت پشتیبانی از پوسته ها و پلاگین های جانبی مثل ووکامرس را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =