الگوریتم پنگوئن گوگل

درمقاله های قبل درمورد الگوریتم های گوگل صحبت کردیم و می دانیم که گوگل برای بالا بردن کیفیت صفحه نتایج موتور جستجوگر خود، این الگوریتم ها را ایجاد نمود تا سایت هایی که مطالب ارزنده تری دارند در رتبه های بالاتری قرار گیرند. در اوایل سال ۲۰۱۷ الگوریتم پنگوئن گوگل جزئی از هسته ی اصلی الگوریتم های گوگل شناخته شد.درحالی که به اشتباه برخی ان را به نام جریمه پنگوئن به یاد می اورند.

چرا گوگل، الگوریتم پنگوئن را به وجود آورد؟

تا به حال دلیل نام گذاری الگوریتم پنگوئن، به این نام به صورت رسمی ازسمت گوگل بیان نشده است. قبل از این که الگوریتم پنگوئن توسط گوگل ایجاد شود یکی از راه های بالا بردن سریع رتبه سایت، استفاده از کلمات کلیدی و لینک ها بود؛ هر چه تعداد کلمات کلیدی و لینک ها در سایت بیشتر بود گوگل ان را به عنوان سایتی ارزشمند معرفی می کرد و رتبه سایت را ارتقا می داد.

قبلا افرادی درسایت خود به طورمتناوب از کلمات کلیدی استفاده می کردند یا با لینک های بی ارزش وبی محتوا قصد ارتقا رتبه سایتشان در گوگل را داشتند. لینک های بی ارزشی که در قسمت فوتر و ساید بار وجود دارند یا داشتن مزرعه لینک در سایت و لینک سازی زیاد در بخش نظرات احتمال اینکه پنگوئن را حساس کند وجود دارد و باعث تنبیه سایت شما می شود!

گوگل با الگوریتم پاندا و پنگوئن خود، راهی برای مقابله با سایت های بی کیفیت و بی محتوا که از رتبه ی بالایی برخوردار بودند، پیدا کرد.

جریمه الگوریتم پنگوئن چیست ؟

الگوریتم پنگوئن احتمالا با روش های مختلفی باعث مجازت سایت می شود. به طور مثال بعضی از کلمات کلیدی سایت را با کاهش چشم گیر رتبه مواجه می کند؛ مثلا کلمه کلیدی از رتبه ۳ گوگل به رتبه ۴۳۲ سقوط می کند و باعث کاهش بازدیدهای سایت می شود؛ یا صفحه ای از سایت که قرار است پنالتی شود از ایندکس گوگل حذف می گردد! یا درگوگل وبمستر سایت خود اخطاری با مضمون “لینک سازی غیر طبیعی “دریافت می کنید.

بازگشت رتبه سایت های جریمه شده

ساده ترین و بهترین راه برای جلب رضایت الگوریتم پنگوئن این است که برای تولید محتوا، فقط به کاربر و نیاز های احتمالی او فکر کنیم، نه گوگل!

بعد از متوجه شدن جریمه سایت توسط الگوریتم پنگوئن نیاز نیست تمرکز خود را بر روی حذف لینک های مخرب بگذاریم بلکه می توان با تولید هرچه بیشتر لینک های مفید و سودمند رتبه سایت رت برگرداند، ولی نیاید توقع داشت به طور قابل توجه و سریعی جایگاه شما به رتبه سابق برگردد زیرا این کار توسط الگوریتم قرار است انجام شود نه شخص خاصی!برگشتن به رتبه ی سابق خود غیر ممکن نیست ولی نیاز به جلب رضایت الگوریتم پنگوئن دارد.

نباید از اهمیت شبکه های اجتماعی برای بالا بردن رتبه سایت خود غافل شد، با تهیه بک لینک های رایگان ولی طبیعی می توان روی بهتر شدن سئو سایت تاثیر گذاشت.ولی نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد که چگونه و با چه بازه زمانی به انتشار محتوایی که مربوط به سایت است اقدام کنیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل

ترتیب بروزرسانی‌های گوگل برای الگوریتم پنگوئن

  • پنگوئن ۱ در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (میزان تأثیر حدود ۳.۱٪ از صفحات وب)
  • پنگوئن ۲ در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۲ (با تأثیر کمتر از ۰.۱٪)
  • پنگوئن ۳ در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۲ (میزان تأثیر حدود ۰.۳٪ از صفحات وب)
  • پنگوئن ۴ در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۱۳ (تأثیر ۲.۳٪ از نمایش داده شد)
  • پنگوئن ۵ در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۳ (با تأثیر حدود ۱٪ از نمایش داده شد)
  • پنگوئن ۶ در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ (با تأثیر کمتر از ۱٪ از نمایش داده شد انگلیسی).
  • پنگوئن ۷ درتاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶

بروزرسانی پنگوئن عواقب گسترده ای برای دنیای سئو داشت. از زمانی که بخش بزرگی از کار سئو یعنی ایجاد لینک‌های فعال و دریافت لینک‌های برگشتی از طریق ورودی مهمان یا تبادل لینک توسط پنگوئن مورد بررسی قرار گرفته انجام این کار سخت‌تر شده است.

سوالات در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل

جمع بندی

گوگل برای رضایت کامل کاربران ،به صورت مداوم الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند و در لحظه و با تحلیل رفتار کاربر، رتبه بندی سایت را تغییر می دهد؛ با در نظر داشتن این نکته، هیچگاه از روش هایی که مغایر با سیاست های گوگل است برای ارتقای رتبه سایت خود استفاده نکنید. قصد گوگل با ایجاد الگوریتم پاندا و به خصوص پنگوئن، جلوگیری و مقابله با سایت های بی کیفیت وفاقد ارزش محتوایی است و خوشبختانه در این راه موفق بوده اند.

اهمیت و توجه به الگوریتم های گوگل را نادیده نگیرید،امیدواریم که این مقاله شما را با مفهوم یکی از الگوریتم های مهم گوگل اشنا کرده باشیم؛نظرات ، سوالات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید وبا کمال میل پاسخگو خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =