مقایسه افزونه المنتور با ویژوال کامپوزر

قبل از مقایسه افزونه المنتو با ویژوال کامپوزر به معرفی آنها می پردازیم. افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر که به ویژوال کامپوسر نیز شناخته می شود، دو پلاگین پرکاربرد برای طراحی برگه های زیبای گرافیکی در وردپرس هستند. برای استفاده از این دو افزونه بدون نیاز به دانش کد نویسی و تنها با قابلیت کشیدن و رها کردن می توانید صفحه خود را طراحی کنید.

معرفی افزونه المنتور (Elementor)

افزونه المنتور در سال ۲۰۱۶ معرفی شد که در بیش ۳ میلیون سایت وردپرسی استفاده شده است. با این افزونه می توانید به راحتی سفارشی سازی هر بخش از وبسایت خود را در فرانت اند انجام دهید. پلاگین Elementor دارای قابلیت های زیادی است. از جمله این امکانات سازگاری با تمام قالب های وردپرس، ترجمه به ۵۰ زبان، ایجاد پاپ آپ های خلاقانه، پشتیبانی از چیدمان راست به چپ و… است. این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است. نسخه رایگان افزونه المنتور را می توانید از مخزن وردپرس دانلود کنید.

معرفی افزونه المنتور (Elementor)

معرفی افزونه ویژوال کامپوزر یا wpbakery

افزونه ویژوال کامپوزر یا همان افزونه wpbakery در سال ۲۰۱۷ معرفی شد که تاکنون دارای ۴۰۰ هزار نصب فعال است. این افزونه دارای امکاناتی چون: ۵۰ المان پرمیوم و ۱۰۰ طرح از پیش تعریف شده، ۴۰ قالب شبکه ای و ابزارهای ساخت صفحه های سئو شده می باشد.

این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است. نسخه رایگان آن را باید از سایت خود افزونه دانلود کرده و به صورت دستی نصب کنید.

معرفی افزونه ویژوال کامپوزر یا wpbakery

مقایسه افزونه ویژوال کامپوزر با المنتور

در اینجا به مقایسه افزونه المنتور با ویژوال کامپوزر می پردازیم که دو رقیب سرسخت برای یکدیگرند. برای مقایسه افزونه المنتور با ویژوال کامپوزر فاکتورهایی چون رابط کاربری، المان ها، نسخه های رایگان و پرمیوم و سیستم فنی آنها را بررسی کرده ایم.

رابط کاربری افزونه المنتور و ویژوال کامپوسر

برای مقایسه افزونه المنتور با ویژوال کامپوزر از نظر رابط کاربری باید بگوییم که المنتور از ویژوال کامپوزر بسیار پیشرفته تر است. المنتور دارای طراحی زنده است و شما را در طراحی گیج نمی کند. شما می توانید به صورت حرفه ای و با درگ و دراپ کردن المان ها را تغییر دهید یا جا به جا کنید. در این افزونه شما می توانید تغییرات را بصورت زنده مشاهده کنید.

اما شما در صفحه ساز ویژوال کامپوزر قادر به طراحی زنده نیستید. ممکن است طرح ها حرفه ای یا به سلیقه شما اجرا نشوند. ویژوال کامپوزر در دو ویرایشگر فرانت اند و بک اند را دارد که با استفاده از آنها می توانید صفحات خود را بسازید. هرچند هنگام استفاده از ویرایشگر فرانت اند ممکن است نیاز باشد صفحه را بررسی کوتاهی کنید. برای این بررسی از ویرایشگر بک اند استفاده می شود.

در مقایسه رابط کاربری افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر، المنتور توانسته میلیون ها مخاطب جذب کند و از نظر رابط کاربری در موقعیت بهتری است.

مقایسه افزونه ویژوال کامپوزر با المنتور

تنوع المان های طراحی در افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر

افزونه Elementor pro دارای ۵۳ المان است که می توانید برای طراحی صفحات خود از آنها استفاده کنید و نیازهای شما را برطرف می کنند.

افزونه wpbakery pro پرو بیش از ۵۰ المان را در هسته خود دارد که از سایر افزونه های وردپرس پشتیبانی می کنند. همینطور دسترسی به ۲۰۰ المان و المان های اضافی کاربردی و پیشرفته ویژوال کامپوزر را فراهم می کند. این تعداد بیشتر از المان های اضافی المنتور است.

مقایسه افزونه المنتور با ویژوال کامپوزر در نسخه های رایگان و پرمیوم

افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر هر کدام دارای نسخه رایگان و پرمیوم هستند. نسخه رایگان پلاگین المنتور را می توانید از مخزن افزونه های وردپرس تهیه کنید و در بسته نصبی قالب خود وارد کنید. در حالی که نسخه رایگان ویژوال کامپوزر در مخزن وردپرس نیست. شما باید آن را از سایت دانلود کرده و در بسته نصبی قالب خود قرار دهید.

مقایسه افزونه المنتور با ویژوال کامپوزر از نظر ملزومات فنی برای هر پلاگین

برای استفاده از افزونه المنتور شما نیاز به هیچ چیزی به جز گزینه های عمومی وردپرس ندارید. برای استفاده از wpbakery نیاز به دانش برنامه نویسی با Webpack 4.0 یا بالاتر و Node 8.0 دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =